سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را سه نشانه باشد : شناخت خدا و آنچه نیکو و بد می دارد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :3
کل بازدید :20706
تعداد کل یاداشته ها : 156
103/2/7
5:49 ع

در انگلیسی غرق شوید!

از هر موقعتی برای گوش دادن به انگلیسی استفاده کنید: آهنگ، فیلم، سخنرانی، اخبار، برنامه مستند و غیره. باید تا می توانید خود را درگیر زبان انگلیسی کنید. اگر به موسیقی علاقمند هستید، سعی کنید متن آهنگ ها مورد علاقه تان را پیدا کنید و با حفظ کردنش، وقتی به آهنگ گوش می کنید به همراه خواننده زیر لب (یا بلند!) آهنگ را همخوانی کنید. اگر به قول معروف فیلم باز هستید، کافی است قسمت هایی از فیلم مورد علاقه تان را جدا کنید (مثلاً 3 دقیقه) و سعی کنید دیالوگ ها را تا حد امکان حفظ کنید و همراه با بازیگران بگویید. خلاصه، همانطور که گفتم باید خود را در زبان انگلیسی غرق کنید.

در زبان غرق شوید!

یک از کارهایی که من وقتی تازه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده بودم این بود که کل یک فیلم را به فایل mp3 تبدیل می کردم وبارها به این نسخه صوتی فیلم در مسیر ها (در تاکسی و اتوبوس) گوش می دادم. در آن زمان در دانشگاه گیلان تحصیل می کردم و درب اصلی دانشگاه از خوابگاه ما در حدود 1800 متر فاصله داشت. خیلی وقت ها من به جای اینکه این مسیر را با اتوبوس سرویس دانشگاه بروم، پیاده قدم می زدم تا بتوانم در مسیر زیبای داخل دانشگاه به فیلم های مورد علاقه ام گوش کنم! البته بعد از مدتی تصمیم گرفتم برای جذاب تر شدن کار، فیلم ها را قبل از اینکه ببینم تبدیل به mp3 کنم و بعد از چندین بار گوش کردن به آنها، نسخه ویدیویی آنها را تماشا کنم. این کار علاوه بر تقویت لیسنینگ باعث تقویت قدرت تخیل هم میشد. چون در برخی فیلم ها صحنه هایی هست که مهمترین اتفاق های فیلم بدون هیچ دیالوگی و فقط با یک موسیقی متن رخ می دهند!(به عنوان مثال در فیلم Siege وقتی دومین اتوبوس منفجر می شود و بدون دید خود صحنه انفجار نمی توانید بفهمید چه کسی مرد و چه کسی زنده ماند!) من قدرت مهارت Listening خودم را مدیون همین خلاقیت ها میدانم.

گوش کردن به سخنرانی ها هم یکی دیگر از راه های گنجاندن زبان انگلیسی در زندگی روزمره و در نتیجه سرعت بخشیدن به یادگیری زبان انگلیسی است. شما می توانید به آسانی سخنرانی های مختلفی را با لهجه دلخواهتان از اینترنت بطور رایگان دانلود کنید و با گوش کردن به آنها میزان ساعاتی که در طول روز درگیر زبان انگلیسی هستید را افزایش دهید. متن بسیاری از این سخنرانی ها هم در اینترنت موجود است و می توانید از آنها برای چک کردن کار خود استفاده کنید. یکی از وبسایت هایی که پر است از سخنرانی های خوب، وبسایت TED است. در این وبسایت شما می توانید سخنرانی های مختلفی در زمینه های مختلف به صورت صوتی (mp3) و تصویری (mp4) به همراه متن کامل هر یک دانلود کنید.
صدای خودتان را ضبط کنید!

عموماً خیلی ها دوست ندارند به صدای ضبط شده خودشان گوش کنند! اما یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری زبان انگلیسی خود انجام دهید این است که با خودتان حرف بزنید و صدایتان را ضبط کنید. گوش کردن به صدای ضبط شده می تواند نقاط ضعف و قوت شما را آشکار کند. کاری که باید انجام دهید این است که موضوعی برای خود انتخاب کنید و در موردش چند دقیقه ای حرف بزنید و حرفهایتان را ضبط کنید. سپس به فایل ضبط شده گوش کنید و ایرادهایتان را مشخص کرده و سعی می کنید آنها را برطرف کنید. بعد یک بار دیگر صدای خودتان را ضبط کرده و همین روند را تا جایی ادامه  دهید که احساس کنید ایرادهای مدنظرتان برطرف شده اند. اگر برنامه ای جدی برای یادگیری زبان انگلیسی دارید، صدایتان را ضبط کنید و از پیشرفت خیره کننده خودتان لذت ببرید.